Szef Sprzedaży 44/2019 (maj-czerwiec)

Szef Sprzedaży nr 44/2019 - Sztuczna inteligencja w służbie sprzedaży

Sztuczna inteligencja w służbie sprzedaży

Sterowanie autonomicznymi pojazdami, zarządzanie kalendarzami spotkań, wyszukiwanie potrzebnych informacji spośród tysięcy dostępnych danych, a nawet rekrutacja nowych pracowników – to wszystko (i o wiele więcej) sztuczna inteligencja potrafi już teraz, a jej rozwój przebiega dynamicznie. Nic zatem dziwnego, że z jej dobrodziejstw coraz częściej korzystają także działy sprzedaży. Właściwie zastosowane algorytmy mogą podpowiedzieć menedżerom m.in. na które produkty w konkretnym czasie będzie zapotrzebowanie, a co się z tym wiąże – jaki ich zapas w magazynie należy przygotować i kiedy przesłać klientom odpowiednie oferty. Są też pomocne podczas ustalania cen poszczególnych towarów i rabatów, a także w ocenie leadów, co pozwala handlowcom oszczędzić czas, a ich przełożonym – bardziej efektywnie zarządzać ludźmi. O możliwościach AI w zakresie wspierania sprzedaży w naszym Temacie Numeru pisze Grzegorz Kubera.

Sztuczna inteligencja, jak wszystko, niesie jednak za sobą pewne zagrożenia. Bezbłędne algorytmy, maszyny, które nie znają pojęć „zmęczenie” czy „urlop” i praca wykonywana w tempie nieosiągalnym dla człowieka – czy handlowcy i ich menedżerowie niebawem zostaną zastąpieni przez roboty? Podobnie jak Szymon Lach, autor tekstu „Ej Aj, Człowieku”, jestem przekonana, że te mało optymistyczne prognozy się nie sprawdzą, pod warunkiem że nie zapomnimy, iż po obu stronach procesu sprzedażowego są ludzie, nie maszyny.

Zimne telefony, powszechnie – choć często niesłusznie – kojarzone z nachalnym telemarketingiem, budzą gorące emocje. Część menedżerów obawia się wprowadzenia w swoim dziale handlowym cold callingu, ponieważ dla wątpliwej, ich zdaniem, skuteczności tych działań nie chce ryzykować swojego dotychczasowego wizerunku i relacji z klientami. O tym, że zimne telefony mogą rozgrzać sprzedaż do czerwoności, przekonuje w swoim artykule Karol Bartkowski. Warto się z nim zapoznać i być może zmienić zdanie na temat cold callingu!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tylko on-line nr 44/2019

The future of AI in sales

  • What do latest research say about the impact that AI can have on sales?
  • How can AI change salespeople’s work?
  • Which tasks may be simplified thanks to Artificial Intelligence?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Sztuczna inteligencja w służbie sprzedaży

Sztuczna inteligencja w służbie sprzedaży
  • Jak AI zmienia środowisko sprzedaży?
  • Z jakich narzędzi można korzystać już teraz?
  • Czy sztuczna inteligencja zastąpi handlowców?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Ej Aj, człowieku!

  • W jakich zadaniach sztuczna inteligencja nie zastąpi człowieka i dlaczego?
  • Jaka powinna być rola sztucznej inteligencji w procesie zarządzania?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 44/2019

Jak budować synergię zespołu handlowego, czyli kilka słów o integracji

  • Za pomocą jakich narzędzi budować siłę zespołu handlowego?
  • Jakich błędów unikać w procesie integracji handlowców?
  • Jak działa model samouczącego się działu handlowego?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 44/2019

„A miało być tak pięknie...” – jak unikać pomyłek rekrutacyjnych?

„A miało być tak pięknie...” – jak unikać pomyłek rekrutacyjnych?
  • Dlaczego standardowe metody rekrutacji często nie działają?
  • Jakie błędy najczęściej popełniają menedżerowie w procesach rekrutacji?
  • Jak przygotować proces rekrutacji zgodnie z najnowszymi trendami psychologii zarządzania?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Rola menedżera w planowaniu rozwoju pracowników

Rola menedżera w planowaniu rozwoju pracowników

Jak właściwie wyznaczyć cele rozwojowe pracowników? Na czym polega model kompetencji autorstwa Noela Burcha i do czego może się przydać szefowi sprzedaży? W jakiej sytuacji wspólny udział w szkoleniu nowych i doświadczonych pracowników ma sens, a kiedy jest tylko stratą czasu? Czym się kierować, wybierając z bogatej oferty szkoleń i konferencji najlepszą propozycję dla swoich handlowców?...

Czytaj więcej
nr 44/2019

Konflikt pomiędzy kluczowymi pracownikami

Konflikt pomiędzy kluczowymi pracownikami
  • Czy konflikt zawsze jest zły?
  • Jakie postawy można wyróżnić w konflikcie?
  • Jak w 4 krokach zażegnać nawet najtrudniejszy konflikt?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Zarządzanie zespołem międzypokoleniowym

Zarządzanie zespołem międzypokoleniowym
  • Na czym polegają różnice pokoleniowe na obecnym rynku pracy?
  • Jak rozpoznać potrzeby i oczekiwania pracowników reprezentujących różne grupy wiekowe?
  • Jakie metody mogą ułatwić zarządzanie zespołem międzypokoleniowym?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Ludzki szef, czyli mity na temat empatii

Ludzki szef, czyli mity na temat empatii
  • Dlaczego niektórzy menedżerowie boją się empatii w pracy?
  • Na czym powinna polegać empatia szefa?
  • Jakie są popularne (i niewłaściwe) reakcje, które stosują szefowie zamiast empatii?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Dobry szef ‑ lepszy pracownik

Dobry szef - lepszy pracownik
  • Jakimi cechami charakteryzuje się pozytywny lider?
  • Jak pogodzić pozytywne nastawienie z wymaganiami wobec zespołu?
  • Na czym polega zasada jednego procenta?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Menedżer emocji

Menedżer emocji
  • Dlaczego osoby z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej zarządzają firmami, prowadzą z sukcesem własne biznesy lub awansują w korporacjach, a pozostałe często znajdują się w ogonie satysfakcji z życia?
  • Dlaczego samoświadomy menedżer osiąga lepsze wyniki w pracy i jest szczęśliwszy na niwie prywatnej?
  • Jak rozwijać u siebie i swoich pracowników inteligencję emocjonalną?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Myślenie strategiczne w sprzedaży

Myślenie strategiczne w sprzedaży
  • Z czego wynika większość porażek handlowych?
  • Jakie są fundamenty skutecznej strategii sprzedaży?
  • Jakie obszary należy uwzględnić przy strategicznym planowaniu sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 44/2019

E‑mail marketing na usługach szefa sprzedaży

E‑mail marketing na usługach szefa sprzedaży
  • Jakie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez SARE w drugiej połowie 2018 r.?
  • O czym należy pamiętać w prowadzeniu działań e-mail marketingowych, by były one skuteczne?
  • Jak prawidłowe targetowanie wpływa na efektywność kampanii?
  • Czy wysyłka mailingów do baz zewnętrznych nadal przynosi efekty?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Zimne telefony, które rozgrzeją sprzedaż do czerwoności!

Zimne telefony, które rozgrzeją sprzedaż do czerwoności!
  • Co odróżnia cold calling od telemarketingu?
  • Jakie są najczęstsze pytania menedżerów, których zespoły wykorzystują cold calling, i tych, którzy dopiero planują go wprowadzić?
  • Jak zacząć stosować cold calling, by przynosił rzeczywiste efekty?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 44/2019

Klient to nie lead

  • Na czym polega różnica pomiędzy sprzedażą algorytmiczną a podejściem heurystycznym?
  • Dlaczego nie zawsze warto negocjować z klientem?
  • Czym jest mechanizm akceptacji i dlaczego opłaca się go stosować?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Szersza oferta ‑ większa sprzedaż?

Szersza oferta - większa sprzedaż?
  • Co lepiej działa na klienta: kilka wersji tego samego produktu czy ograniczony wybór?
  • Na czym polega technika cross-sellingu?
  • Jak skonstruować portfolio, aby słupki sprzedaży szły w górę?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Sprzedaż przez rekomendacje. Jak nasi handlowcy powinni o nie zabiegać?

Sprzedaż przez rekomendacje. Jak nasi handlowcy powinni o nie zabiegać?
  • Dlaczego w sprzedaży warto korzystać z rekomendacji?
  • Co składa się na kompleksowy model pracy sprzedawców z poleceniami?
  • Jakie błędy można popełnić, prosząc o rekomendacje?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Sprzedaż za pomocą contentu w sektorze B2B

Sprzedaż za pomocą contentu w sektorze B2B
  • Czy warto inwestować w content marketing?
  • Dlaczego tak niewiele blogów na siebie zarabia?
  • Po czym poznać dobrą treść?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Jak szefa widzą, tak o nim piszą

Jak szefa widzą, tak o nim piszą
  • Czym jest hejt pracowniczy i jak wpływa na wizerunek firmy?
  • Dlaczego pojawia się hejt stosowany przez byłych pracowników?
  • Co robić, aby uniknąć hejtu pracowniczego?
Czytaj więcej
nr 44/2019

ROPO i odwrócone ROPO ‑ jak je wykorzystać na rzecz swojej firmy?

ROPO i odwrócone ROPO - jak je wykorzystać na rzecz swojej firmy?
  • Współczesny konsument - kim jest i jakie są jego zwyczaje zakupowe?
  • Jaka jest relacja między efektem ROPO i odwróconym ROPO, a konkretnymi produktami?
  • Co ROPO i odwrócone ROPO mogą zagwarantować wykorzystującym je firmom?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Zwroty i reklamacje ‑ co bezwzględnie przysługuje klientom?

Zwroty i reklamacje - co bezwzględnie przysługuje klientom?
  • W jakich okolicznościach nabywcy przysługuje uprawnienie do zwrotu towaru?
  • Jak odróżnić je od prawa do złożenia reklamacji?
  • Jakie obowiązki powstają w obu przypadkach po stronie sprzedawcy?
Czytaj więcej
nr 44/2019

Zarządzanie pracownikami starszymi od siebie

Zarządzanie pracownikami starszymi od siebie
  • Jakie cechy lidera mogą być pomocne w zarządzaniu pracownikami starszymi od siebie?
  • Na czym polega przywództwo służebne i kiedy warto wdrożyć ten model?
  • Jakich zachowań unikać w zarządzaniu osobami 50+?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 44/2019

W naszej firmie nie ma szefa ‑ rozmowa z Adamem Matysiakiem

W naszej firmie nie ma szefa - rozmowa z Adamem Matysiakiem

Rozmowa z Adamem Matysiakiem, założycielem, CEO i turkusowym liderem software house’u HighSolutions

Czytaj więcej
nr 44/2019

Odważ się na przeskok!

Odważ się na przeskok!

Czy pracujesz na etacie, ale regularnie zastanawiasz się, jak by to było mieć własną działalność i być szefem dla samego siebie? Czy często w myślach rzucasz pracę i zajmujesz się własnym przedsięwzięciem? Odpowiedz sobie szczerze.

Czytaj więcej
nr 44/2019

Jesteś gotów, by rozpocząć współpracę z klientami premium?

Jesteś gotów, by rozpocząć współpracę z klientami premium?

Poznaj ścieżkę pozyskiwania klientów premium wytyczoną przez praktyka z 10-letnim doświadczeniem w sprzedaży usług agencyjnych i online.

Czytaj więcej
nr 44/2019

Rusza kampania „Poznaj swojego kontrahenta”

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczęły akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Kampania edukacyjna skierowana jest m.in. do firm wynajmujących sale na takie spotkania.

Czytaj więcej
nr 44/2019

Zaplanuj z nami maj/czerwiec

Czytaj więcej
nr 44/2019

Zapach biznesu

Zapach biznesu
  • Co ma wspólnego zapach z biznesem i wydawaniem pieniędzy?
  • Dlaczego pachnące trampki są droższe?
  • Po co komu zapach firmowy i czy ma znaczenie w walce o klienta?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.