Sterowanie autonomicznymi pojazdami, zarządzanie kalendarzami spotkań, wyszukiwanie potrzebnych informacji spośród tysięcy dostępnych danych, a nawet rekrutacja nowych pracowników – to wszystko (i o wiele więcej) sztuczna inteligencja potrafi już teraz, a jej rozwój przebiega dynamicznie. Nic zatem dziwnego, że z jej dobrodziejstw coraz częściej korzystają także działy sprzedaży. Właściwie zastosowane algorytmy mogą podpowiedzieć menedżerom m.in. na które produkty w konkretnym czasie będzie zapotrzebowanie, a co się z tym wiąże – jaki ich zapas w magazynie należy przygotować i kiedy przesłać klientom odpowiednie oferty. Są też pomocne podczas ustalania cen poszczególnych towarów i rabatów, a także w ocenie leadów, co pozwala handlowcom oszczędzić czas, a ich przełożonym – bardziej efektywnie zarządzać ludźmi. O możliwościach AI w zakresie wspierania sprzedaży w naszym Temacie Numeru pisze Grzegorz Kubera.
Sztuczna inteligencja, jak wszystko, niesie jednak za sobą pewne zagrożenia. Bezbłędne algorytmy, maszyny, które nie znają pojęć „zmęczenie” czy „urlop” i praca wykonywana w tempie nieosiągalnym dla człowieka – czy handlowcy i ich menedżerowie niebawem zostaną zastąpieni przez roboty? Podobnie jak Szymon Lach, autor tekstu „Ej Aj, Człowieku”, jestem przekonana, że te mało optymistyczne prognozy się nie sprawdzą, pod warunkiem że nie zapomnimy, iż po obu stronach procesu sprzedażowego są ludzie, nie maszyny.
Zimne telefony, powszechnie – choć często niesłusznie – kojarzone z nachalnym telemarketingiem, budzą gorące emocje. Część menedżerów obawia się wprowadzenia w swoim dziale handlowym cold callingu, ponieważ dla wątpliwej, ich zdaniem, skuteczności tych działań nie chce ryzykować swojego dotychczasowego wizerunku i relacji z klientami. O tym, że zimne telefony mogą rozgrzać sprzedaż do czerwoności, przekonuje w swoim artykule Karol Bartkowski. Warto się z nim zapoznać i być może zmienić zdanie na temat cold callingu!
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFJak właściwie wyznaczyć cele rozwojowe pracowników? Na czym polega model kompetencji autorstwa Noela Burcha i do czego może się przydać szefowi sprzedaży? W jakiej sytuacji wspólny udział w szkoleniu nowych i doświadczonych pracowników ma sens, a kiedy jest tylko stratą czasu? Czym się kierować, wybierając z bogatej oferty szkoleń i konferencji najlepszą propozycję dla swoich handlowców?...
Rozmowa z Adamem Matysiakiem, założycielem, CEO i turkusowym liderem software house’u HighSolutions
Czy pracujesz na etacie, ale regularnie zastanawiasz się, jak by to było mieć własną działalność i być szefem dla samego siebie? Czy często w myślach rzucasz pracę i zajmujesz się własnym przedsięwzięciem? Odpowiedz sobie szczerze.
Poznaj ścieżkę pozyskiwania klientów premium wytyczoną przez praktyka z 10-letnim doświadczeniem w sprzedaży usług agencyjnych i online.
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczęły akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Kampania edukacyjna skierowana jest m.in. do firm wynajmujących sale na takie spotkania.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.