Szef Sprzedaży 5-6/2023 (wrzesień-grudzień)

Szef Sprzedaży nr 5-6/2023 - Sztuczna inteligencja - jak może pomóc w sprzedaży i marketingu?

Sztuczna inteligencja ‑ jak może pomóc w sprzedaży i marketingu?

Sztuczna inteligencja i możliwości, jakie daje, to coraz głośniejszy temat, również w sprzedaży. Czy niebawem zastąpi handlowców? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, ponieważ o ile wiele zadań można śmiało scedować na SI, to w niektórych czynnik ludzki wciąż jeszcze wydaje się niezastąpiony. Na jak długo? Polecam lekturę tekstów z naszego aktualnego Tematu Numeru, których autorzy: Aldona Kucner, Artur Sójka i Jakub Dzikowski przyglądają się temu zagadnieniu bliżej.

Wielu z Was na pewno osobiście próbowało przetestować, co potrafi słynny ChatGPT (a potrafi całkiem sporo). Jak każde narzędzie, wymaga on jednak sprawnego operatora, który skonstruuje poprawne zapytanie, tzw. prompt. Wskazówek związanych z tworzeniem odpowiedniego prompta szukajcie w artykule Jakuba Dzikowskiego „Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z”.

Kwestia, której nie rozwiąże za nas sztuczna inteligencja, to natomiast praca z nastawieniem handlowców. Jest ona szczególnie istotna w przypadku włączania do oferty nowych produktów lub modyfikacji dotychczasowych propozycji dla klientów. Jak skutecznie przygotować zespół handlowy do pracy z nową ofertą i dlaczego kluczowe jest tutaj nastawienie menedżerów – o tym pisze Tomasz Targosz.

Tradycyjnie polecam także sekcję poświęconą e-commerce, tym razem w dużej mierze poświęconą tematyce prawnej. Znajdziecie w niej: podpowiedzi, jak pisać angażujące teksty na profile firmy w social mediach, przykłady niedozwolonych praktyk reklamowych w Internecie, a także proste wskazówki, jak prowadzić stronę internetową e-sklepu zgodnie z RODO.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 5-6/2023

Jak uczynić ze sztucznej inteligencji sojusznika sprzedawcy?

Jak uczynić ze sztucznej inteligencji sojusznika sprzedawcy?
  • W jakich zadaniach sztuczna inteligencja może zastąpić sprzedawcę, a w jakich go wspomóc?
  • Jak dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji poszerzyć swój lejek sprzedażowy?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Śmierć przez AI

Śmierć przez AI
  • Dlaczego prezentacje PowerPoint potrafią bardziej zaszkodzić handlowcom, niż im pomóc w sprzedaży?
  • Kiedy automatyzacja sprzedaży jest złym pomysłem?
  • Jakie mogą być konsekwencje stosowania botów na LinkedIn?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z

Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z
  • Dlaczego we współpracy z ChatGPT kluczowy jest fact-checking?
  • Jak formułować zapytania (prompty) dla ChatGPT, by uzyskać oczekiwane wyniki?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Czy twoje miejsce pracy jest toksyczne?

Czy twoje miejsce pracy jest toksyczne?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Kompendium wiedzy o zaangażowaniu

Kompendium wiedzy o zaangażowaniu
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Jak skutecznie przygotować zespół handlowy do pracy z nową ofertą?

Jak skutecznie przygotować zespół handlowy do pracy z nową ofertą?
  • Dlaczego jako ludzie raczej nie przepadamy za zmianami?
  • Kto w pierwszej kolejności powinien być przekonany do nowej oferty?
  • Co już na początku blokuje sprzedaż nowej oferty?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

NIby profesjonalista, ale...

NIby profesjonalista, ale...
  • Co buduje wizerunek sprzedawcy?
  • Na jakie sformułowania trzeba uważać w trakcie rozmowy lub korespondencji z klientem?
  • Jak uniknąć niepotrzebnych wpadek?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

5 psychologicznych supermocy niezbędnych w pracy handlowca dziś i w niepewnej przyszłości

5 psychologicznych supermocy niezbędnych w pracy handlowca dziś i w niepewnej przyszłości
  • Czym jest rezyliencja i jak ją u siebie rozwijać?
  • Co jest ważniejsze: poziom zarobków czy poczucie sensu wykonywanej pracy?
  • Na czym polega prospekcja?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Sztuczna inteligencja przyszłością e‑mail marketingu w Polsce według najnowszego raportu SARE

Sztuczna inteligencja przyszłością e-mail marketingu w Polsce według najnowszego raportu SARE

SARE – dostawca rozwiązań do e-mail marketingu – niedawno opublikowało swój najnowszy raport z 19. badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Raport podkreśla rosnącą rolę sztucznej inteligencji (AI) w kształtowaniu przyszłości e-mail marketingu. E-mail jest nadal uważany za główny kanał komunikacji dla większości firm i marketerów, z coraz większym naciskiem na dostarczanie spersonalizowanych...

Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Od konsultacji do oferty handlowej. Jak przejść proces zakupu oprogramowania

Od konsultacji do oferty handlowej. Jak przejść proces zakupu oprogramowania
  • Dlaczego w procesie zakupu systemu IT warto pamiętać o zasadzie Pareto?
  • Czemu standardowy proces zakupu przy nowych technologiach to prosta droga do frustracji?
  • Na co zwrócić uwagę, kupując (i sprzedając) oprogramowanie?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Marki FMCG w modelu subskrypcyjnym

Marki FMCG w modelu subskrypcyjnym
  • Na czym współcześnie polegają modele subskrypcyjne?
  • Jakie produkty możemy obecnie subskrybować jako klienci?
  • Co zyskują firmy dzięki takiemu modelowi działania?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż
  • Jak już na początku procesu sprzedaży uszczelnić etap „zapytań”?
  • Dlaczego w sprzedaży od początku warto stawiać na prawdę, nawet jeżeli oznacza to zmniejszenie liczby klientów?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Mentoring w zarządzaniu

Mentoring w zarządzaniu
  • Kim jest mentor?
  • Jakie są podstawowe umiejętności mentora?
  • Czym mentor różni się od coacha?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Klienci z różnych stron świata: Portugalia

Klienci z różnych stron świata: Portugalia
  • Jaka jest kultura biznesowa Portugalii?
  • Jakie są główne podobieństwa i różnice pomiędzy Polakami i Portugalczykami?
  • Dlaczego cierpliwość przyda się w kontaktach z Portugalczykami?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Zaufanie ‑ jedna z najważniejszych walut w sprzedaży

Zaufanie - jedna z najważniejszych walut w sprzedaży
  • Jak budować zaufanie klienta w sprzedaży detalicznej?
  • Jakie 4 elementy wpływają na zaufanie klienta w handlu?
  • W jaki sposób zazwyczaj tracimy zaufanie klienta?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Zasada najniższej energii

Zasada najniższej energii

Choć nie zawsze to dostrzegasz, spotykasz się z nią na każdym kroku. Zasada najniższej energii to naturalna, ewolucyjna ludzka skłonność do oszczędzania energii – powód, dla którego nie robimy rzeczy, które powinniśmy robić, a kiedy już je robimy, wybieramy tę łatwiejszą drogę. Ta niepozorna tendencja okazuje się mieć niebagatelne znaczenie dla naszej komunikacji, kształtowania dobrych i złych nawyków,...

Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Rozwój osobisty ‑ hit czy kit?

Rozwój osobisty - hit czy kit?
  • Jakie kompetencje są kluczowe w sprzedaży?
  • Za pomocą jakich metod można je rozwijać?
  • Jak wybrać najlepszą metodę dla siebie?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Motywacja w procesie zarządzania zasobami ludzkimi

Motywacja w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Dlaczego znalezienie odpowiednich motywatorów jest takie ważne?
  • Jakie są fazy rozwoju pracownika?
  • O czym mówią prawa Yerkesa-Dodsona i co mają wspólnego z motywacją?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Jak podzielić tort?

Jak podzielić tort?
  • Co pizza i tort mają wspólnego z negocjacjami?
  • Na czym polegają perspektywa siły i perspektywa sprawiedliwości?
  • Dlaczego tak trudno jest określić właściwy przedmiot negocjacji?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Kontrola trzeżwości pracowników ‑ istotna zmiana pracy

Kontrola trzeżwości pracowników - istotna zmiana pracy
  • Jak wprowadzić w zakładzie pracy kontrolę trzeźwości pracowników zgodnie z nowelizacją Kodeksu pracy?
  • Z jaką częstotliwością można prowadzić taką kontrolę?
  • Jakiej dokumentacji wymaga prowadzenie kontroli trzeźwości pracowników?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Kto pyta, ten rządzi

Kto pyta, ten rządzi

– wywiad z Rafałem Błachowskim, trenerem sprzedaży, autorem książki „Porozmawiajmy o sprzedaży”

Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Jak tworzyć skuteczne treści w Internecie

Jak tworzyć skuteczne treści w Internecie
  • Jak dobrać odpowiedni język do odbiorcy?
  • Jak uatrakcyjnić i ożywić nasze teksty pisane na potrzeby social mediów?
  • Jak zacząć tekst, by przykuł uwagę?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Reklama w Internecie ‑ niedozwolone praktyki

Reklama w Internecie - niedozwolone praktyki
  • Jakich produktów nie wolno reklamować, również w Internecie?
  • Jakich zasad należy przestrzegać, aby reklama internetowa była zgodna z prawem?
  • W jaki sposób reklamować produkty obwarowane szczególnymi obostrzeniami, np. leki?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Strona internetowa zgodna z RODO ‑ proste wskazówki

Strona internetowa zgodna z RODO - proste wskazówki
  • Jak zabezpieczyć dane osobowe odwiedzających naszą stronę internetową?
  • Czy RODO dotyczy każdego biznesu e-commerce?
  • Co powinna zawierać polityka prywatności?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Zakup oprogramowania w chmurze ‑ na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika

Zakup oprogramowania w chmurze - na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika
  • Czym jest oprogramowanie SaaS?
  • Jaki jest charakter prawny umowy w modelu SaaS?
  • Co zawrzeć w jej treści?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.