Szef Sprzedaży 65/2022 (listopad-grudzień)

Szef Sprzedaży nr 65/2022 - Jak planować sprzedaż na 2023 r.?

Jak planować sprzedaż na 2023 r.?

Planowanie sprzedaży na kolejny rok zawsze wymaga wyjątkowo dokładnej analizy wszystkich czynników, które mogą wpływać na wysokość sprzedaży i realizację celów. Poziom trudności tego zadania rośnie, gdy pod uwagę trzeba brać również tzw. czarne łabędzie, czyli nieprzewidziane zdarzenia, wpływające na sytuację gospodarczą. Jak prognozować sprzedaż na 2023 r. w obliczu trwającej wojny w Ukrainie i gwałtownie rosnącej inflacji przeczytacie w naszym Temacie numeru w artykułach Moniki Muchy-Frątczak i Michała Kręcisza.

Wielu menedżerów wpada w pułapkę bycia miłym zamiast skutecznym, przez co pojawia się problem z egzekwowaniem zadań podwładnych. Jak, pozostając asertywnym, stwarzać pracownikom warunki, by – mówiąc potocznie – chciało im się chcieć? Na czym polega model nowoczesnego zarządzania MiKM? Zapraszam do lektury artykułu Renaty Kozłowskiej, która przybliży to zagadnienie.

Jako szef na pewno spotkałeś na swojej zawodowej drodze (a może również w swoim zespole) osoby, które doskonale zaprezentowały się na rozmowie kwalifikacyjnej, ale po upływie okresu próbnego lub niewiele później ich motywacja do pracy wyraźnie przygasła. Taka sytuacja dotyczy czasem również wieloletnich pracowników, którzy od pewnego momentu zaczynają ograniczać swoje obowiązki do niezbędnego minimum. Quiet quitting, bo tak obecnie określa się to zjawisko, to problem, którego przyczyna może tkwić zarówno po stronie podwładnego, jak i szefa oraz firmy. Jak rozpoznać, czy w naszym zespole mamy z nim do czynienia oraz jak reagować, jeśli okaże się, że tak – tego dowiecie się z artykułu Marty Woźny-Tomczak.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 65/2022

Jak planować sprzedaż na kolejny rok w obliczu rosnącej inflacji i trudnej sytuacji gospodarczo ‑ finansowej

Jak planować sprzedaż na kolejny rok w obliczu rosnącej inflacji i trudnej sytuacji gospodarczo - finansowej
  • Czym są „czarne łabędzie” i jaki mają związek z sytuacją na rynku w ostatnich dwóch latach?
  • Dlaczego błędne prognozy są lepsze niż ich brak?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Nowoczesne egzekwowanie zadań w zarządzaniu

Nowoczesne egzekwowanie zadań w zarządzaniu
  • Jakie są rodzaje mocy sprawczej menedżera i z których nie warto korzystać?
  • Dlaczego zarządzanie partycypacyjne to fundament egzekwowania w dobie ekonomii chaosu?
  • Jakie są składowe nowoczesnego modelu zarządzania, w tym kluczowe narzędzia niezbędne dla skuteczności menedżera?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Sprzedaż w internecie w obliczu kryzysu. Co zrobić, by trudny czas przekuć w dobry czas w sprzedaży?

Sprzedaż w internecie w obliczu kryzysu. Co zrobić, by trudny czas przekuć w dobry czas w sprzedaży?
  • Na jakie pytania należy odpowiedzieć, zanim zaczniemy planowanie sprzedaży na kolejny rok?
  • Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę, tworząc nowy plan sprzedaży?
  • Jak zwiększyć konwersję?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

"To nie należy do moich obowiązków", czyli kilka słów o quiet quitting

"To nie należy do moich obowiązków", czyli kilka słów o quiet quitting
  • Czym jest quiet quitting i z czego wynika to zjawisko?
  • Jak reagować, gdy odkryjemy, że ten problem dotyczy któregoś z naszych pracowników?
  • Jaka jest rola szefa w zapobieganiu quiet quittingowi?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Gdy szefowie sprzedaży oczekują zbyt wiele...

Gdy szefowie sprzedaży oczekują zbyt wiele...
  • Gdzie jest (i czy istnieje) granica podnoszenia pracownikom poprzeczki?
  • Co jest kluczem do sukcesu w zarządzaniu zespołem sprzedażowym?
  • Jak zacząć wprowadzanie zmian w zespole?
Czytaj więcej
nr 65/2022

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."
  • Których pięć kluczowych elementów, według badań Instytutu Gallupa, decyduje o zadowoleniu z życia i pracy?
  • Kiedy stres w pracy staje się groźny?
  • Czy i w jaki sposób szef powinien reagować, gdy pracownicy skarżą się na wysoki poziom stresu w pracy?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Konferencje, które sprzedają

Konferencje, które sprzedają
  • Jakie wartości dla szefa sprzedaży niesie udział w konferencjach branżowych?
  • Jak maksymalnie wykorzystać potencjał konferencji?
  • Jak zostać prelegentem na konferencji branżowej
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?
  • Czym jest argumentacja sprzedażowa?
  • Dlaczego ingerencja w argumentację sprzedażową handlowców jest uzasadniona?
  • W jaki sposób ingerować w argumentację sprzedażową?
Czytaj więcej
nr 65/2022

System pozyskiwania rekomendacji do klientów

System pozyskiwania rekomendacji do klientów
  • Dlaczego pozyskiwanie rekomendacji tak rzadko jest zorganizowane jako spójny system?
  • Czego dotyczy prawo Laffera i jaki ma związek z rekomendacjami?
  • Czym się charakteryzują klienci: bread and butter, cream i dream?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 65/2022

Etyka sprzedaży, czyli co?

Etyka sprzedaży, czyli co?

Wydaje się, że pojęcia etyki i biznesu są wewnętrznie sprzeczne, gdyż etyka ze swej istoty nie może być interesowna, a biznes jest jak najbardziej. Niemniej jednak etyka biznesu pochyla się nad moralnym i etycznym jego wymiarem. Jest zbiorem definicji i norm, które w pewnym sensie mają chronić przed chciwością, niepowstrzymanym pędem do zarabiana coraz większych pieniędzy oraz przed pogłębianiem się...

Czytaj więcej
nr 65/2022

Jak nie być szefem, który przypisuje sobie wyłącznie sukcesy?

Jak nie być szefem, który przypisuje sobie wyłącznie sukcesy?
  • Dlaczego przejmowanie odpowiedzialności za niepowodzenia zespołu należy do powinności lidera?
  • Jak pracować z porażką, by szef i zespół przetrwali ją i stali się mocniejsi?
  • Na co postawić w zespole, by po niepowodzeniu odnieść sukces?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Lider na dzisiejsze czasy

Lider na dzisiejsze czasy
  • Jakie kompetencje musi mieć współczesny lider z punktu widzenia biznesu?
  • Z jakimi wyzwaniami mierzy się dziś lider?
  • Jakie są najczęstsze mity związane z rolą lidera?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 65/2022

Oblicza cyfrowej rewolucji ‑ perspektywa menedżera

Oblicza cyfrowej rewolucji - perspektywa menedżera

Obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią przyspieszyły to, co i tak wydawało się nieuniknione. Coraz więcej firm, także tych działających na krajowym rynku, zaczęło wdrażać cyfrowe procesy oraz wprowadzać nowe mechanizmy i modele zarządzania. Projekty z zakresu DT (ang. digital transformation) nabrały rozpędu na tyle, że zdaniem ekspertów do końca 2022 r. w ich wyniku może powstawać nawet 65% światowego...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 65/2022

Kiedy tak naprawdę warto wdrożyć system ERP?

Kiedy tak naprawdę warto wdrożyć system ERP?

Ostatnie lata przyniosły ogromną popularność zintegrowanym systemom do zarządzania i planowania w przedsiębiorstwie. Dzieje się tak dlatego, że informacja, którą są w stanie wygenerować staje się kluczowym zasobem przedsiębiorstwa. Samo wdrożenie systemu klasy ERP nie jest łatwe, a niejednokrotnie zajmuje sporo czasu. Warto odpowiedzieć sobie zatem na pytanie, kiedy organizacja powinna pomyśleć o tego...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 65/2022

Benchmarking i reengineering – stare koncepcje, nowe spojrzenie

Benchmarking i reengineering – stare koncepcje, nowe spojrzenie

W obliczu niestabilnej sytuacji gospodarczej i rynkowej, menedżerowie muszą sobie uświadomić konieczność ciągłych modyfikacji form dialogu i przejścia od konfrontacji do szeroko pojętej komunikacji, koordynacji i negocjacji na zasadach współodpowiedzialności, kreowania nowej kultury zarządczej. Świat się zmienia, a kluczem do pozostania konkurencyjnym jest odpowiednia reakcja. Wsparta sprawdzonymi...

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 65/2022

Cykl rotacji zobowiązań (DPO), czyli... czy dostawcy mogą w większym stopniu kredytować darmowo naszą działalność?

Cykl rotacji zobowiązań (DPO), czyli... czy dostawcy mogą w większym stopniu kredytować darmowo naszą działalność?

Jeżeli chcesz poznać wartość pieniędzy, Spróbuj ich trochę od kogoś pożyczyć. Benjamin Franklin Płatności za kupowane od dostawców towary, materiały i usługi stanowią zwykle znaczną część wydatków pieniężnych każdego biznesu. Nierzadko kupujący otrzymują od sprzedających tzw. kredyt kupiecki, czyli odroczenie zapłaty za przedmiot zakupu o ustaloną liczbę dni od daty jego otrzymania. Zazwyczaj...

Czytaj więcej
nr 65/2022

Na lojalność klienta trzeba zapracować

Na lojalność klienta trzeba zapracować

Rozmowa z Natalią Załęcką, szefową marketingu eobuwie.pl

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Liczby się liczą!

Liczby się liczą!
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Klucz do sukcesu firmy

Klucz do sukcesu firmy
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Uwolnij potencjał pracowników

Uwolnij potencjał pracowników
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA
Czytaj więcej
nr 65/2022

Jak edukować pracowników w zakresie etycznych zachowań w sprzedaży?

Jak edukować pracowników w zakresie etycznych zachowań w sprzedaży?
  • Czego oczekują klienci od handlowców?
  • Dlaczego etyka w sprzedaży się opłaca?
  • Dlaczego niewielu organizacjom udaje się budować przewagę konkurencyjną w oparciu o etykę?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Jak skutecznie połączyć prawo i marketing na wypadek kryzysu medialnego w e‑commerce?

Jak skutecznie połączyć prawo i marketing na wypadek kryzysu medialnego w e-commerce?
  • Jak przygotować się na wypadek ewentualnego kryzysu wizerunkowego naszej marki/firmy lub produktu?
  • Jakich działań unikać, kiedy taki kryzys zaistnieje?
  • Na czym polega zasada 5P?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Klient nasz partner. Czym różni się partner e‑commerce od dostawcy?

Klient nasz partner. Czym różni się partner e-commerce od dostawcy?
  • Na czym polega transparencja w biznesie i dlaczego jest istotna w procesie budowania sprawnie działającej platformy e-commerce?
  • Jak znaleźć idealnego partnera, który pomoże w stworzeniu lub przebudowie platformy e-commerce?
Czytaj więcej
nr 65/2022

Kierunek strategii dla e‑commerce ‑ live shopping i shoppable videos

Kierunek strategii dla e-commerce - live shopping i shoppable videos
  • Jak zakupy na żywo zmieniły sprzedaż?
  • Jakie są trzy podstawowe miejsca, w których marki mogą komunikować się z klientami w formule live commerce?
  • W jaki sposób różne marki wykorzystują live shopping?
Czytaj więcej
nr 65/2022

E‑commerce: wyścig z czasem

E-commerce: wyścig z czasem
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.