Relacje z klientem

Segmentacja i zarządzanie relacjami z klientami

Tomasz Dyba   Szef Sprzedaży 36/2018 Tylko on-line

Bardzo wiele działań marketingowych i sprzedażowych prowadzonych jest dla grupy odbiorców, która nie jest lub nigdy nie będzie naszymi klientami. Określenie miar produktywności dla każdej grupy odbiorców pozwala na lepszą kontrolę celowości podejmowanych działań oraz na rozliczanie budżetów, a w konsekwencji prowadzi do obniżenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Identyfikacja klientów pozwala na określenie obecnego i przyszłego potencjału każdego klienta, co skutkuje natychmiastowym generowaniem większych przychodów i wyższych zysków przedsiębiorstwa.

ss_33_jak klienci podejmuja decyzje.jpeg

Jak klienci podejmują decyzje

Zofia Jakubczyńska   Szef Sprzedaży 34/2017 Tylko on-line

Nowoczesna sprzedaż opiera się na założeniu, że to nie sprzedawca przekonuje klienta, ale klient przekonuje sam siebie. Jak pokazują badania, proces decyzyjny przebiega na cztery różne sposoby. To tak, jakby ludzie byli z czterech różnych planet. Wykorzystanie wiedzy na temat mechanizmów podejmowania decyzji, może zwiększyć skuteczność sprzedaży.

SS_34_25.jpg

Rozczarowanie vs pozytywne zaskoczenie

Wchodząc na stronę WWW jakiejkolwiek firmy lub podczas rozmów z handlowcami, zawsze słyszymy solenne zapewnienia, że będziemy traktowani indywidualnie, otrzymamy ofertę „szytą na miarę”, a doświadczony zespół konsultantów jest gotowy pomóc nam w każdej sytuacji w ramach świetnej obsługi posprzedażowej. Rzeczywistość jednak często rozczarowuje, gdy tylko chcemy wyegzekwować złożone obietnice. Czym więc różnią się firmy, których handlowcy skutecznie budują pozytywne zaskoczenie u klienta?

Polecamy

Archiwum