• Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

1. Pisanie newsletterów nawet w językach obcych

Mówi się, że AI pomaga przełamać „strach przed pustą stroną”. Jest to szczególnie przydatne, gdy trzeba napisać łańcuch kilku wiadomości e-mail. W końcu trzeba zadbać nie tylko o tekst, ale także o to, jak poprawnie podzielić wiadomości na kilka części. W celu zachęcenia odbiorcy do podjęcia działania z każdą kolejną wiadomością.

Przyjrzyjmy się realnemu przykładowi, jak stworzyć kampanię składającą się z trzech wiadomości e-mail. W tym celu wykorzystałem płatną wersję ChatGPT-4. Celem kampanii jest zaproszenie potencjalnych klientów i partnerów, którzy będą na konferencji, na spotkanie osobiste.

Jak napisać prompt

Radzę używać języka angielskiego podczas pracy z ChatGPT. Ta sztuczna inteligencja została przeszkolona głównie w języku angielskim i zawiera znacznie więcej informacji w tym języku.

Po pierwsze, opisz swoją firmę oraz przedstaw jej korzyści w kilku punktach za pomocą liczb i faktów. Na przykład:

  1. jak twój produkt pomaga klientom;
  2. jak oni go oceniają;
  3. jakich znanych klientów ma firma.

Następnie wskaż swoje stanowisko, konferencję, w której zamierzasz wziąć udział oraz jej stronę internetową.

Poproś AI o zapoznanie się z dodatkowym kontekstem na twojej stronie i podaj do niej link. Jeśli pracujesz na rynku zagranicznym – w tym przykładzie uczestniczyłem w konferencji w Bułgarii – musisz umieścić link do odpowiedniej lokalizacji strony. W końcu prezentacja informacji i opisy produktów lub usług są tam już dostosowane do lokalnych odbiorców.

Podaj linki do kilku udanych cases twojej firmy. Pomoże to sztucznej inteligencji lepiej opisać korzyści płynące ze spotkania z tobą.

Opisz cel wiadomości e-mail. W moim przypadku było to „Utwórz łańcuch wiadomości e-mail, aby zaprosić uczestników konferencji na spotkanie ze mną”.

Najprawdopodobniej będziesz musiał kilkakrotnie poprawiać AI. Na przykład, poprosiłem ją:

  • skrócić tekst;
  • zwiększyć precyzyjność;
  • dodać więcej zalet (Rysunek 1).

Jeśli planujesz wysyłać newsletter w języku, którego nie znasz, poproś AI o napisanie go najpierw po angielsku. A dopiero potem, gdy go zatwierdzisz, poproś ChatGPT o tłumaczenie.

Wysłanie takiego mailingu do uczestników bułgarskiej konferencji zajęło mi dosłownie 10 minut. Kolejne 10 minut zajęła korekta maili przez moich bułgarskojęzycznych kolegów. Gdybym robił to sam, prawdopodobnie poświęciłbym na to co najmniej półtorej godziny.

2. Uproszczenie pracy z danymi i formułami

Każdy menedżer musi dużo pracować z arkuszami kalkulacyjnymi wykorzystującymi formuły. Jednocześnie nie każdy menedżer jest „maniakiem komputerowym”, który potrafi je pisać z zamkniętymi oczami. Trzeba wygooglować lub przypomnieć sobie, jak napisać formułę, zrozumieć składnię, a czasem skonsultować się ze współpracownikami. Często później trzeba znaleźć miejsce, w którym popełniono błąd. Zdarzało się, że zajmowało mi to godzinę.

Jeśli korzystasz z AI, wystarczy, że powiesz „Chcę obliczyć wartości N w kolumnach A, B, C”. W odpowiedzi otrzymasz gotową formułę.

Załóżmy, że musisz uzyskać dane na temat każdego menedżera:

  • łączną liczbę zapisów – kontaktów przeznaczonych do przetwarzania przez danego menedżera;
  • liczbę połączeń wychodzących, tj. przypadków, w których w kolumnie „Czy dodzwoniłeś się?” wpisano „Tak”.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

Bo copywriting to sprzedaż

Bo copywriting to sprzedaż
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.