Bo copywriting to sprzedaż

Bez względu na to, czy zajmujesz się hakowaniem lejków marketingowych, e-commerce czy też obrotem nieruchomościami – od twojej zdolności tworzenia treści, dzięki którym ludzie chcą kupować, zależą dochody, bo copywriting to sprzedaż. To umiejętność dobrania odpowiednich słów i złożenia ich w skuteczne teksty, które generują zyski. I jak udowadnia Jim Edwards, każdy może się tego nauczyć. Dzięki jego książce Sekrety copywritingu, pełnej narzędzi, sztuczek i zasobów copywriterskich, dowiesz się, jak mieć więcej kliknięć, większą sprzedaż i większy zysk.

Copywriting to sprzedaż. Bez względu na to, czy kampanię przeprowadzasz online, offline, za pomocą e-mailingu, na Facebooku czy w formie bezpośredniej prezentacji – copywriting to umiejętność dobrania takich słów, aby potencjalni klienci kliknęli w link, zadzwonili, wyciągnęli portfele i kupili sprzedawany przez ciebie produkt.

Nieważne, czy zajmujesz się coachingiem, pisaniem, hakowaniem lejków marketingowych, e-handlem czy też obrotem nieruchomościami – od twojej zdolności tworzenia treści sprzedażowych, dzięki którym ludzie chcą kupować, zależy ostateczny wynik finansowy na koniec miesiąca. I choć nikt nie rodzi się copywriterem potrafiącym zarobić miliony i nikt nie rodzi się z wiedzą, jakie słowa sprawdzają się w reklamie, to, jak pokazuje Jim Edwards, autor książki Sekrety copywritingu, każdy może się tego nauczyć. Nauczyć się skutecznych wzorców budowania treści i tego, jak je wykorzystać, by sprzedać produkt.

Najlepsze teksty copywriterskie to takie, które wzbudzają zainteresowanie, nie zdradzając przy tym, że są stworzone po to, by coś sprzedać. Jak pisze Edwards: „Ludzie uwielbiają kupować; ale nienawidzą, gdy się im coś sprzedaje”. Kupujemy, gdy czujemy, że coś poprawi nam nastrój lub pomoże uzyskać to, czego pragniemy.

Co zatem powoduje, że tekst jest tak dobry, że nie można odmówić zakupu? Krótka wersja odpowiedzi brzmi: twój tekst sprawia, że odbiorcy wierzą, że uzyskają pożądany rezultat dzięki temu, co sprzedajesz. Jeśli więc wierzą, że rozwiążą swój problem, spełnią swoje pragnienie, zarobią, zaoszczędzą – czas lub pieniądze – unikną wysiłku, bólu lub zrobią cokolwiek innego, nie mogą odmówić zakupu... bo przecież w to wierzą. Dodatkowo warto pokazać, że to, co oferujesz, działa nie tylko w twoim wypadku, ale może zadziałać również u nich. Oto mentalna lista kontrolna, którą ludzie sprawdzają. Po pierwsze, czy to działa. Po drugie, czy to sprawdziło się u innych. Po trzecie, czy wierzę, że to zadziała u mnie. Dlatego warto zrobić proste demo, przywołać odpowiednie studia przypadku, używać właściwych słów i dysponować danymi na poparcie swoich tez.

Co jeszcze możesz zrobić, aby ludzie utrzymali zainteresowanie i kontynuowali czytanie twojego tekstu?

  1. Używaj obrazków, które pomagają im w przechodzeniu do dalszych części.
  2. Rozbij tekst na mniejsze sekcje za pomocą pogrubionych punktów.
  3. Nie twórz dużych akapitów. Akapity powinny mieć maksymalnie dwie, trzy lub cztery linijki.
  4. Nie zatrzymuj się, niech cały czas coś się dzieje.
  5. Niech tekst będzie o nich. Musi skupiać się na nich, ich historii, potrzebach, pragnieniach i problemach.
  6. Mów o znaczeniu i skup się na emocjach.

Sekrety copywritingu to także książka o sprzedaży, ponieważ – jak twierdzi autor – kiedy nauczymy się technik sprzedaży, możemy zastosować je w słowie pisanym i mówionym. Edwards pokazuje zarówno, jak nadać strukturę wiadomościom sprzedażowym, jak i w jaki sposób nawiązać rozmowę, która nakłoni kogoś do podjęcia działania. A co najważniejsze, w jego książce znajdziemy mnóstwo ciekawostek, technik i strategii poprawiających jakość contentu, które pomogą ci sprzedawać więcej bez względu na to, co sprzedajesz. ×

Tytuł: Sekrety copywritingu. O mocy słów, dzięki którym sprzedasz wszystko
Autor: Jim Edwards
Wydawnictwo: MT Biznes

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.