• Czego oczekują i na co zwracają uwagę klienci sklepów internetowych i stacjonarnych?
  • Jak skutecznie przyciągać ich uwagę w obu kanałach sprzedaży?
  • Jak zaciekawić odbiorcę i osiągnąć zamierzone cele handlowe?
Pięć sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta

Niezależnie od branży, kanału sprzedaży czy miejsca komunikacji z klientem – największymi wyzwaniami dla wielu firm są wyróżnienie się na tle konkurencji oraz skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Odpowiednie zaplanowanie działań umożliwiających promocję produktu, usługi albo samej marki to jeden z najważniejszych elementów pracy każdego szefa działów handlowego i marketingowego. Co zrobić, aby potencjalny klient nas zauważył, zainteresował się ofertą, a finalnie zdecydował się na zakup? Jakie pomysły warto wdrożyć przy sprzedaży online i offline?

Pomysł 1 - Content, który przyciąga i angażuje

Przyciągnięcie uwagi odbiorcy może się odbywać na wiele sposobów, ale zanim zainteresuje się on wybranym produktem, usługą lub marką, musi otrzymać wartość dodaną. Warto wykorzystać do tego np. materiał wzbudzający jego potrzebę, niosący nowe informacje, przynoszący odpowiedzi na nurtujące go pytania lub pomagający zlikwidować jego obawy. Coraz częściej firmy publikują miniporadniki wideo oraz tutoriale, dzieląc się wiedzą z wybranych obszarów i tym samym budując wizerunek eksperta w branży.

Drogeria Hebe stworzyła swój kanał na YouTube – Urodomaniaczki, na którym prezentowane są m.in. urodowe triki, makijażowe tutoriale oraz porady dotyczące pielęgnacji. Prowadzące to znane influencerki z branży beauty oraz goście specjalizujący się w wybranych tematach, związanych np. z włosami, makijażem lub pielęgnacją twarzy. Świetnie sprawdza się połączenie porad od znanych osób z reklamą produktów dostępnych w drogerii. Potencjalny klient nie musi szukać kosmetyków w internecie lub w konkurencyjnych sklepach – otrzymuje rozwiązanie swojego problemu oraz rekomendacje konkretnej listy zakupów.

Alternatywą dla contentu wideo jest blog – artykuły poradnikowe, rankingi oraz recenzje produktów to dobre środki, by wzbudzić zainteresowanie czytelników. W tym przypadku działa znany i wykorzystywany przez marketingowców i handlowców efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), który polega na tym, że potencjalni klienci w pierwszej kolejności wyszukują informacje na temat interesujących ich produktów bądź usług w internecie, a następnie dokonują zakupu w sklepie lub punkcie stacjonarnym. Niezależnie od tego, czy finalna transakcja będzie online, czy offline, stworzenie wartościowego artykułu, z którego odbiorca dowie się więcej na temat tego, czego poszukuje, pozna zalety i wady transakcji oraz np. opinię recenzenta, to rozwiązanie przybliżające go do zakupu. Marka Morele.net na swoim blogu technologicznym Scroll publikuje newsy, poradniki i recenzje dotyczące m.in. gier, aplikacji oraz elektroniki użytkowej. Zastanawiając się nad wyborem konkretnego mikrofonu, telefonu lub laptopa, odbiorca może wcześniej zapoznać się z przygotowanym przez specjalistów materiałem, aby mieć pewność, że produkt spełni jego oczekiwania.

Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 63/2022

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Czasem drobne kroki prowadzą do wielkich zmian w biznesie, czasem odpowiednie zarządzanie procesami pozwala osiągnąć sukces w branży. Czasem najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Również w kontekście optymalizacji kosztów.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 63/2022

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce
  • Jakie wskaźniki (KPI) warto analizować, prowadząc e-sklep?
  • Za pomocą jakich wskaźników sprawdzić, czy działania prowadzone w e-commerce są efektywne?
  • Gdzie szukać danych potrzebnych do analizy efektywności prowadzonych działań?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.