Identyfikacja i umiejętne wykorzystanie progów cenowych może przyczynić się w praktyce do maksymalizacji zysku ze sprzedaży.

Wielu producentów i większość firm handlowych stara się optymalizować wyniki finansowe przez optymalizację portfela produktów i poziomów cen. Działania takie podejmowane są głównie na podstawie analizy konkurencji i danych dostępnych wewnątrz firmy. Analizuje się różnego rodzaju wskaźniki, takie jak marża czy rotacja produktu. Często też odnosi się te wskaźniki do miejsca zajmowanego przez produkt na półce. Na tej podstawie wyciągane są wnioski dotyczące oferowanego asortymentu i cen. Jest to podejście jak najbardziej poprawne, ale w wielu przypadkach niewystarczające.

Czego brakuje w nim najbardziej? Spojrzenia z perspektywy konsumenta, któremu poświęca się często mniejszą uwagę, a jego znajomość jest przecież kluczowa dla ustalenia cen czy też doboru produktów. Jeżeli tego typu analizy w ogóle są prowadzone, to wykonuje się je tylko ad-hoc. Brakuje natomiast sprawdzonych narzędzi i metod, które pozwalałyby na praktyczne przełożenie opinii konsumentów, ich preferencji i skłonności do zapłaty na ceny poszczególnych produktów oraz dobór asortymentu. Jednym z takich narzędzi jest analiza progów cenowych.

W jakim celu stosuje się progi cenowe?

Wiele firm nie docenia wiedzy na temat progów cenowych, jednak nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że próg cenowy to potężne narzędzie, które sprawdza się m.in. przy doborze asortymentu w przedziałach cenowych istotnych dla konsumenta, właściwym wyznaczaniu cen produktów czy też poziomów rabatów udzielanych podczas promocji. Znajomość progów cenowych jest niezwykle istotna dla firm handlowych, zwłaszcza przy wszelkich zmianach w portfolio produktowym dla całych rodzin czy kategorii produktowych. Dzięki temu można ustalić, jakie przedziały cenowe są najpopularniejsze wśród naszych klientów, a tym samym w jakich przedziałach powinniśmy zaoferować większy, a w jakich mniejszy wybór produktów.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.