• Dlaczego we współpracy z ChatGPT kluczowy jest fact-checking?
  • Jak formułować zapytania (prompty) dla ChatGPT, by uzyskać oczekiwane wyniki?
Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z

Rozwój sztucznej inteligencji otwiera przed nami nowe możliwości w obszarach content marketingu i tworzenia treści. ChatGPT szturmem zdobywa popularność, umożliwiając sprawniejszą pracę nad treścią i automatyzację rutynowych zadań. Aby w pełni wykorzystać potencjał modelu językowego, warto dobrze poznać jego zastosowania i ograniczenia. W artykule dowiesz się, jakie są korzyści z wdrożenia sztucznej inteligencji w biznesie i jak dzięki niej wyprzedzić konkurencję!

ChatGPT – dwie podstawowe kwestie

Na początku warto wspomnieć o dwóch istotnych kwestiach, które bardzo często mają wpływ na treść, którą tworzymy.

Fact-checking

ChatGPT potrafi napisać kod, stworzyć plan biznesowy, a nawet wygenerować odpowiedzi do egzaminu. Jest to iteracja modelu językowego, który skanując zasoby treści w Internecie, generuje odpowiedź, naśladując wzorce ludzkiego języka.

Od początku obawy wzbudza jednak prawdziwość informacji. Nie wszystko, co przeczytamy w sieci, jest zgodne z prawdą. Analogicznie jest w przypadku sztucznej inteligencji, która swoje odpowiedzi opiera na istniejących zasobach, stworzonych wcześniej przez człowieka.

Pomimo że ChatGPT to tylko projekt badawczy firmy OpenAI, w wielu dyskusjach pojawia się wątek zagrożenia sianiem dezinformacji na niespotykaną dotąd skalę. Badacze są zaniepokojeni tym, że model językowy nie podaje źródeł swoich odpowiedzi.

Przykładem powielania dezinformacji przez ChatGPT jest badanie, o którym wspomina Modern War Institute w artykule Disinformation in the Age of ChatGPT. Sztuczną inteligencję zasilono setką błędnych narracji w ważnych tematach, np. strzelanin w szkołach czy pandemii COVID-19. Czat przedstawiał wcześniej otrzymane, fałszywe informacje w aż 80% przypadków.

Powyższe przykłady pokazują, że fact-checking jest teraz ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Na wspomniane zagrożenie narażone są przede wszystkim osoby, które używają czatu w tematach, których nie rozumieją w pełni.

Perspektywa otrzymania natychmiastowej odpowiedzi w języku naturalnym jest kusząca, ale ma istotną wadę – użytkownik może przestać sprawdzać informację w wielu różnych źródłach (co ma miejsce w przypadku „tradycyjnego” wyszukiwania).

Płaskie prompty

W procesie generowania odpowiedzi kluczowa jest jakość prompta. Użytkownicy często oczekują świetnych efektów, podczas gdy nie karmią sztucznej inteligencji odpowiednią ilością informacji wejściowych.

W branży określenie „płaski prompt” przyjęło się jako formułowanie krótkich i nieprecyzyjnych poleceń dla ChatGPT, np.: napisz artykuł o Robercie Lewandowskim.

W efekcie otrzymujemy bardzo często treść, która pozostawia wiele do życzenia. Kluczem jest sprecyzowanie naszych oczekiwań. Mogą one mieć różną formę – na przykład redakcyjną i/lub merytoryczną. Oto kilka założeń, które możemy zasugerować chatowi:

  • jesteś copywriterem, który odnajduje się świetnie w branży sportowej;
  • będziesz korzystał wyłącznie ze sprawdzonych informacji;
  • napiszesz treść na ponad 5000 znaków ze spacjami;
  • będziesz unikał powtarzania danych wątków tematycznych;
  • treść ma zawierać tytuł, lead oraz nagłówki/śródtytuły;
  • dla urozmaicenia tekstu będziesz korzystał z listy wypunktowanej oraz pogrubień tekstu (<strong></strong>).

To właśnie szereg założeń stworzy ciekawy i unikalny tekst, który spełnia różne założone kryteria. Oczywiście nie wszystkie założenia będą respektowane, natomiast przybliżają nas do osiągnięcia konkretnego celu.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Śmierć przez AI

Śmierć przez AI
  • Dlaczego prezentacje PowerPoint potrafią bardziej zaszkodzić handlowcom, niż im pomóc w sprzedaży?
  • Kiedy automatyzacja sprzedaży jest złym pomysłem?
  • Jakie mogą być konsekwencje stosowania botów na LinkedIn?
Czytaj więcej

Jak uczynić ze sztucznej inteligencji sojusznika sprzedawcy?

Jak uczynić ze sztucznej inteligencji sojusznika sprzedawcy?
  • W jakich zadaniach sztuczna inteligencja może zastąpić sprzedawcę, a w jakich go wspomóc?
  • Jak dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji poszerzyć swój lejek sprzedażowy?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.